Léto s knihou

11:17:00

Ahoj,
vítám vás u dalšího článku, jehož čtením zabijete trochu času.:) Prázdniny uběhly jako voda a někteří z nás dnes odjíždějí na intr(můj případ). Podle mě je to hrozně nefér. Takhle mám o den prázdnin míň.:D
Za ty dva měsíce jsem přečetla pár knih a dnes bych se s vámi chtěla podělit o můj názor na ně.


Chlapec, který rozdával sny-Luca Di Fulvio

Tak kolem téhle knihy jsem kroužila jako sup asi 2 měsíce. Jelikož měly začít prázdniny( a už končí-fňuk) a taky mi zbývalo posledních 100 stránek V lese visí anděl, musela jsem rychle jednat a sehnat si knihu. Fúúú, stihla jsem to jen tak tak. 
Od téhle knihy jsem čekala něco víc, než mi přinesla. Já ani přesně nevím co, ale představovala jsem si ji tak trochu jinak.
Musím říct, že je úžasné jak autor vystihl možný vzestup z úplné nuly na bohatého kluka. Milostný příběh, který vás provází už od začátku je taky fajn. Pohledy různých lidí, taky ok. Autor nám ukazuje jak krásné chvíle, tak i ty špatné. A takové knihy mám ráda. Takový je totiž život. Ale přeskakování děje? Tak to se mi nelíbilo. Ano, bylo to tam přehledně ukázané, ale u téhle knihy mě to neskutečně štvalo. Opravdu neskutečně. Vždy jsem totiž přemýšlela jaký rok byl předtím...(tohle je jen mé mínus) Navíc se u mě střídaly chvíle(a to hodně), kdy jsem to s knihou chtěla prostě skoncovat.

Myslím si, že je to svým způsobem zajímavá kniha, ale pro mě nic moc. Řekla bych taky takový průměr. 


Smrt je mým řemeslem-Robert Merle

Příběh, který vás zavede do Osvětimi. Příběh muže, který když stál před soudem a ten ho obvinil za zabití tři a půl milionu osob, řekl „Promiňte, zabil jsem jich jenom dva a půl milionu“. Řekla bych, že tohle je hodně zajímavý příběh. Hodně silný příběh. Především pokud vás zajímá téma 2SV. Mě osobně nezaujal začátek. Vlastně skoro půlka knihy. Chápu, že ten začátek tam musel být, abychom mohli vidět, co prožil v mládí, ale mě tahle část hrozně nebavila. Jenže jsem věděla, že on pojede do Osvětimi a dostane se k moci. A přesně tahle myšlenka mě popoháněla dál. Jsem ráda, že jsem knihu nakonec dočetla.
Pro mě bylo plus, že jsem věděla, jak to tam vypadá. V Osvětimi jsem už byla, takže jsem si jisté scény uměla představit. Vždy je lepší mít nějakou představu a ještě lepší je, když jste na tom místě někdy byli.

Knihu vám doporučuji, pokud máte rádi tohle téma. Nebo pokud plánujete výlet do Osvětimi(ten taky doporučuju-každý by to měl vidět), nebo pokud jste z ní právě přijeli. 

Jsou světla, která nevidíme-Anthony Doerr

Bože!!!! Omlouvám se, pokud je někdo z vás věřící, ale jiné slovo mě nenapadá.
Tuhle knížku mi doporučila má kamarádka a fakt, že se touhle knihou chlubilo tolik lidí, mě donutilo si ji taky přečíst. Lepší rozhodnutí jsem udělat nemohla. Miluju ji.  Kniha mě okamžitě chytla a od té chvíle jsem ji tahala všude-klasika já.  Dokonce mi ani nevadilo to, že se tam střídají časy. Tady to bylo přehledné, ale u knihy Chlapec, který rozdával sny, nebo Memento mi to vadilo.
Děj je příjemně zasazen do období 2SV. Také mám jednou za čas ráda romantické story(to jsem tak trochu od ní čekala), a proto jsem si chtěla přečíst tuhle knížku. Žádná velká láska se nakonec nekonala, ale to téhle knize taky nezabránilo si mě získat. Kniha se skvěle čte. Nenajdete zde moc archaismů, za což jsem ráda. Já si za celou dobu googlila asi 2 slova. Sice je tam střídání pohledů, ale mně se v tom dobře orientovalo, takže ani za tohle nemůžu dát mínus. Co mi na téhle knize vadilo, bylo to, že tam byly cizí věty. Jasně, můžete si je přeložit, ale ne vždy jsem při sobě měla mobil a pak se mi to už prostě hledat nechtělo. Tohle je asi jediné mínus. U jedné knihy, kterou jsem kdysi četla, byla vždy hvězdička u cizí věty a dole pod stránkou byl její překlad. To bylo super.
Knihu můžu jedině doporučit.



Bez těla-Martin Goffa

Po dlouhé době kniha od českého autora, kterou s chutí zhltl můj táta. Musím říct, že většinou, když mi můj táta doporučí nějakou knížku, baví mě až konec. Stejně tak to bylo i u této knihy.
Tato kniha se mi líbila hlavně na konci, kdy to směřovalo k vyvrcholení celé knihy. Co mi vadilo už od začátku, bylo to, že autor jakoby přeskakoval. Další věc, kterou bych vytkla, byly kapitoly. Mám ráda, že když skončí kapitola, další začíná až na nové stránce(ale to je jen můj osobní problém-takový malý detail). Co se mi naopak líbilo, je fakt, že autor pracoval u policie, takže se s nikým nemusel radit a přináší vám pohled, jak to ve skutečnosti je. Další plus dávám za nápad. Myslím, že tenhle případ byl originální a hodně zapletený.
Pokud máte rádi českou tvorbu a detektivky, můžu ji doporučit. Sice to je pro mě pořád průměr a s cizími autory se nemůže srovnávat, ale dala se.

Pro ty, kteří to už četli!
Teď mě napadlo, že nechápu, jak Tyčka zjistil kdo je vrah. Nevím, jestli jsem to přehlédla, ale co?! Snad si tu stránku přečtu znova.

Ještě by sem mohl patřit Netopýr od Jo Nesbo, ale ten ještě není dočtený. O něm budu mluvit zase příště.:)
To je pro dnešek všechno. Všem přeji, aby do nového šk.roku vykročili pravou nohou. :)
Četli jste některou z těchto knih? :)
Simbda

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Moje leto bolo plné prekvapení :) Najmä koniec knihy Labyrint (Smrteľná liečba) ma úplne dostal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem chtěla začít číst labyrint, ale nakonec jsem se rozhodla pouze pro filmové zpracování :)

      Vymazat
  2. Se školou už jsem byla v Terezíně a letos pojedeme i do Osvětimi, takže si knížku Smrt je mým řemeslem přidávám na seznam. Knihu Jsou světla, která nevidíme neznám, ale po takové chvále ji musím přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Terezína bych se taky chtěla kouknout a taky do Lidic. :)
      Můžu jen doporučit.:)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.