Co dělat proti bolesti páteře

16:32:00

Ahoj,
vítám vás u nového článku, který snad někomu pomůže. Bolest krční páteře mě trápí asi dva roky, ale jinak jsem s páteří měla vždy problémy. Tímto článkem bych vám chtěla ukázat pár tipů, jak se zbavuji bolesti, nebo jaké cvičím cviky! :)



Mé bolesti začaly v prváku, kdy jsem si v polovině roku řekla, že si musím zajít k lékaři. Okamžitě jsem dostala rehabilitace – díky Bohu. Po celý zbytek roku jsem cvičila každý den. Nekecám! A pomohlo to. 
S přestěhováním do menšího pokoje a se seznámením s přítelem jsem to začala flákat. Velká chyba. Bolest byla častější. Byla jsem nepříjemná a pořád jsem trpěla bolestmi hlavy, což mě vedlo k tomu, abych začala brát další prášky. Pak jsem začala znovu cvičit. Ne nějak pravidelně, ne tak dlouho jako na začátku, ale aspoň něco. Opravdu cvičte. Starejte se o sebe. Je to lepší než do sebe strkat chemii. Chápu, že se vám nemusí chtít, ale pomůže vám to. Vaše tělo vám bude vděčné! Tak pojďme odstranit tu nepříjemnou bolest.

1) Cvičení
Už podle toho, co jste si mohli přečíst, vám muselo dojít, že tohle přijde. Tohle je základ a je to ta nejúčinnější rada, co znám.
Pokud jste nechodili na rehabilitace, nebo na nějaká taková cvičení, chápu, že je neznáte, ale na youtube je spousta takových videí. Tady je pár mých oblíbených, které připojuji k mým cvičením od fyzioterapeutky.
https://www.youtube.com/watch?v=lLu5m7KEwQ4&list=PL7F1fXPEQLaJcFU3KJLgjk31DecL4rdco&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=JYTK6EWMcMk

2) Masáž
Každý měsíc si dopřávám masáž. Bohužel je pouze od masérky, nebo mamky, ale v mém městě nevím o žádném fyzioterapeutovi. Nemusíte chodit na nějaké drahé masáže, ale jednou za čas se to doopravdy vyplatí. Tak si prostě nekoupíte to drahé triko. :D
Na masáži se můžete zároveň nechat „otejpovat“, pokud byste zrovna potřebovali. Teda alespoň myslím, že většina masérů poskytuje tyhle služby.
Pokud se vám za to nechce platit, zkuste tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=yk346VIiFpE
Lepší něco, než nic.

3) Léky
K tomuhle bodu jsme se prostě dřív, nebo později museli dostat. Někdy nás to bolí až tak, že se to nedá vydržet.
Já používám Ataralgin, který mě pomáhá jak kdy. Ze začátku užívání byl super, teď už jsem si na něj asi trochu zvykla, takže jeho účinek poklesl. 
Má kamarádka mi doporučila Guajacuran. Říkala mi, jak je to úžasný, silný, PŘÍRODNÍ lék. Já debil(omlouvám se) jsem zase po delší době někomu věřila a koupila si ji. Při opravdu velké bolesti jsem si vzala tabletku, aniž bych četla příbalový letáček. Vetší blbost jsem udělat nemohla. Na bolest to samozřejmě nezabralo a naopak se u mě projevily nežádoucí účinky. No, nedoporučuji ho. Teď jsem tento lék dostala od svého neurologa na nervozitu a zklidnění. Pokud si ho vyhledáte, zjistíte, že na něj nejsou moc kladné reakce.
K tomuhle bodu bych připsala i nějakou tu mastičku, se kterou jsem velmi spokojená. Ibalgin® Duo Effect. Rozhodně doporučuji. Zrovna, když jsem narazila na jejich stránky, objevila jsem další cviky: http://www.ibalgin.cz/img/ibalgin/Cviky_proti_bolestem_zad.pdf

4) Teplo
Dejte si na místo, které máte ztuhlé něco teplého. Dřív jsem používala termofon nebo třeba teplý ručník. Teď jsem dostala polštářek s pohankovými slupkami, který nahřejete v mikrovlnce. 
My ho máme ze zdravíčka v našem městě, ale myslím si, že ho seženete skoro všude. A ti šikovnější si ho můžou udělat sami. Stojí to pár korun a pomáhá to.

5) Krční límec
Já si od své doktorky nechala napsat anatomický nákrčník. Je to skvělá věc při největších bolestech. Nesmím ho mít sice delší dobu a po sundání bych měla jít cvičit, ale i tak je to super spolu s tabletkami. Myslím si, že se to dá koupit i bez předepsání, ale nejsem si tím jistá. Pokud chodíte na ortopedii, zkuste se na něj zeptat.

Tak to je snad vše. Doufám, že se vám článek líbil. Třeba někomu pomůže.
Co děláte vy proti bolestem hlavy a krční páteře? :) Mějte krásný zbytek dne.
Vaše Simbda


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Masáž a cvičenie sú aj moje triky na bolesť krčnej chrbtice, lieky sa snažím poriadne obmedzovať. Vydarený článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale někdy to prostě opravdu nejde. Kór když potřebuji pořádně fungovat.
      Děkuji! :)

      Vymazat
  2. Ja chodievam na masáže pravidelne, iné mi nejaka na krčnú chrbticu nepomáha, viem, že by som mala cvičiť aj to skúšam niekedy, ale vždy sa dostanem do stavu, kedy mi to už proste nestačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tohle je dobré cvičit pravidelně. Opravdu musím říct, že to zabírá. Když jsem cvičila každý den, neměla jsem žádné problémy s bolestí hlavy. Jenže v té době jsem byla pod kontrolou a teď už se mi prostě nechce. Jen pak trpím, no :/
      Zkusila jste už si dát něco teplého na postižené místo? :)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.