Hody 2016/ Dny se Simbdou

10:43:00

Dobré ráno :),

tak jak jste se dnes vyspali? 
No a téma článku je asi jasné - naše hody. Takže Čí sú hody? Naše. Čí sú dluhy? Starostovi!
Zdroj: Pinterest


Pátek 7.10.
Po roce Vánoce... Asi nějak takhle bych vyjádřila mé natěšení na letošní hody v Dubňanech.
Přijíždím ze školy vyřízená a hladová kolem 3. Rychle se najíst, lupnout si prášek, aby mi nebylo blbě a letět k jedné paní, aby mi uvázala turečák( to na hlavě). Tak nějak takhle probíhalo mé odpoledne.
Jinak také v pátek proběhlo stavění máje u stárky, kde si lidé po úspěšném postavení poseděli u muziky. Tam jsem teda letos nebyla, protože byla příšerná zima a já potřebovala dodělat pár detailů na kostýmu, který pak stál za to.:)

Sobota 8.10.
Budíček v 7.30 a přemýšlení o tom, jestli mám jít na Burčákový pochod, nebo ne. Ale no tak vážně. Komu by se chtělo vstávat i o víkendu po 7 a ještě jít z vyhřáté postýlky ven, kde jsou 4°C. 
V 8.10 jsem se teda konečně vyhrabala z postele. Kamarád mi napsal, ať pro něj o půl 9 přijdu. To jsem ještě pořád nebyla rozhodnutá, jestli mám jít, nebo ne. Jó, jsem hrozná. Nakonec jsem tedy šla a udělala jsem svůj rekord v nachystání ven. Vše jsem stihla za 15 minut. (sama sobě si zatleskám :D ) 
Burčák byl dobrý, počasí se naštěstí vydařilo a mně (překvapivě) nebyla zima(i když jsem tam jako jediná měla rukavice). Řekla bych, že jsme si to dopoledne užili. Hlavně, když mi kamarád přicvakl prsty ve dveřích od auta a já si toho nevšimla(ne, fakt to ze začátku nebolelo :D ) Do 13.00 jsme museli být zpátky, aby se stihlo další stavění Máje – tentokrát u kulturního domu. Tohle jsem také letos zmeškala, protože do toho mozku to učení nenaleze jen tak.

Pak už nastal večer. Hodová „párty“ ve stylu Filmových postav.
Klasicky jsem si nezvládla rozplánovat čas a nestíhala jsem. Respektive jsem vše naplánované měla, ale prostě lepidlo se rozhodlo, že zrovna dneska bude schnout dýl, což znamenalo, že jsem si půl hodiny fénovala obličej. Pak už samozřejmě nic nevycházelo tak, jak mělo. I přes to všechno se v rámci možností Edward povedl.♥Především mě potěšilo, když má práce byla oceněna a já vyhrála spolu s dobrým vojákem Švejkem soutěž o nejlepší kostým. Jupíí. Já něco vyhrála.:D
Výsledek vidíte tady:
Střihoruký Edward, Willy Wonka a Jack Sparrow



Neděle 9.10.
Někteří už vstávají brzo ráno, aby se mohli obléknout do kroje a jít na mši. Já na ní ještě nikdy nebyla ze dvou důvodů. Prvním je fakt, že se mi dělá špatně v blbě větraném prostoru. Tady bych navíc celou dobu stála na místě a byla navlečená v kroji. Důvodem č.2 je to, že na mši chci jít, až budou dělat stárku a stárka mí bývalí spolužáci. Taková premiéra kompletních hodů. Že by už příští rok?
Pak je ve 14:00 sraz krojovaných u KD, kde se máme fotit. Každým rokem jsem tam o 5 minut později a každý rok se mnou táta valí v zatáčkách, abychom tam byli co nejdříve. A každý rok se začíná fotit až 14.25. Jenže my prostě musíme valit do té příšerné zatáčky a já se musím křečovitě držet opěradla, abych neletěla na řidiče. Třeba příští rok se polepšíme.
14.30 – začíná průvod pro stárku. Tam potom stárek dostane svůj klobouček, který u ní nechal. Poté se tančí, pije, lidé se baví... Pak se vracíme zase ke KD, kde se žádá starostu o povolení hodů. Po povolení se jak jinak, než opět tancuje.


Fotka stará 2 roky.






A večer začíná hodová zábava, ze které jsem utíkala ještě dřív než popelka z plesu, abych ráno vstala do laboratoře.

(zdrojem fotek jsou buď mí přátelé, rodina a nebo rajcenet)
Tak to je všechno. Článek jsem chtěla vydat už minulý týden, ale pořád jsem čekala na fotky od fotografa(které ještě pořád nejsou), tak tady máte pár fotek i z minulého roku. Jakmile budou fotky, udělám článek jenom s nimi.
Já si hody náramně užila a už se nemůžu dočkat, až budu zase v kroju, protože #susexykdyžsuvkroju. 
A co vy? Máte rády tyto tradice? Jste taky sexy, když jste v kroju? 
Krásný víkend, vaše Simbda.

You Might Also Like

4 komentářů

  1. super článok, mne sa náhodou veľmi páčia kroje a takéto tradície, no kedže bývam v meste tak tu sú neni moc takéto tradície ;/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      já jsem moc ráda, že mám tu možnost chodit v kroji :) miluju ten pocit, když se do něj obleču ♥

      Vymazat
  2. Skvelý článok, musela si si to veľmi užiť:) škoda, že mi tu také tradície nemáme

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.