Můj boj s akné

21:00:00

Krásný nový den večer,
dnes vám chci přinést můj příběh s akné. Ano, vím, že těchto článků je hrozná spousta, jenže i já bych se s vámi chtěla podělit o mém příběhu, protože si myslím, že co člověk, to jiná pleť. Dneska to bude jen takové seznámení s mým příběhem a příště se už začnu věnovat produktům, které používám.





Můj „boj“ začal zhruba před 6-ti lety(páni, to je doba), což znamená, že mi bylo 11. To jsem ho moc neměla, ale tohle jsou fotky z dalšího roku:
(páni, já ale vypadala :D )

A další roky to bylo jen a jen horší. Ucpání mazových žláz, což tvoří efekt vystouplých žil na tváři(nebo-li tak to popsal můj kamarád).

Vyzkoušela jsem snad všechno- od ostříhání ofiny, chození ke kosmetičce až po různé přípravky, které stály až 1000,- . Samozřejmě, že nic nepomohlo. Mohla jsem zkoušet vše. Dostala jsem i přípravky od obvoďačky, které pomohly mým sestřenicím, ale ani tohle mi nepomohlo.
Mou poslední záchranou začala být kožní lékařka, ke které jsem dřív chodila. Pomohla mi. Sice mám pořád akné, ale myslím si, že bez její pomoci bych ho měla ještě horší a ještě větší počet jizev.

Mým začátkem léčby bylo natírání si obličejem Eclaranem 5 na noc + kombinování s Isotrexinem, místo nějakého make-upu nebo používání korektorku, jsem dostala Aknecolor. No, co vám mám povídat. Začátky byly docela těžké. Má pleť blbě snášela Eclaran. Měla jsem ji pořád červenou a především mě pálela, takže jsem ho vždy okamžitě smyla. Až po delším užívání jsem se naučila, co a kdy si můžu dovolit a jak tyto krémy můžu kombinovat.
Takhle to šlo chvíli dál. Pak jsem dostala Eclaran 10. Je silnější než 5 a měla jsem ho používat jen na pravou část tváře a bradu, které v té době byly podstatně horší než zbytek obličeje. Záda a dekolt jsem si natírala 5.
Časem nebyl Isotrexin k dostání a já si zvykala na nový přípravek, na jehož název si nemůžu vzpomenout. Možná časem.:D Spolu s tímto přípravkem, který docela zabíral, jsem dostala léky. Doxyhexal. Čtvrtka denně. Časté odběry krve, abychom zjistili, jak na něj mé tělo reaguje. No, neřekla bych, že mi nějak extra pomohl, ale tak já moc nevidím změny. Takhle jsem ho brala(fúúú) asi 2 roky(možná). Údajně měl zabránit zvětšení těch "podkožáků". To se mu nepovedlo a já získala(bohužel) svou první zkušenost s abscesem. Měla jsem ho na pravé tváři. Ze začátku to bylo dobrý, jenže pak se zvětšil tak, že mi bránil ve zraku. Okamžitě jsme jeli na polikliniku. Směr chirurgie. Měla jsem hrozné štěstí na doktora. Byl fajn a snažil se situaci odlehčit.
No, zákrok vám tady popisovat nebudu, ale je vám jasné, že na řadu přišel skalpel. Doktor mi tehdy řekl, že se mi tohle stane ještě minimálně 6x. 6x. Chápete? Ještě 6x budu muset pod skalpel a mít další jizvu.
S nateklou tváří jsem odjela domů. A začalo ledování. Naštěstí to vyšlo na víkend a pak byly nějaké prázdniny, takže jsem pěkně zůstala doma s mým oteklým obličejem a ledem. Po tom, co jsem musela do společnosti, nalepila jsem si tam náplast a všemožně se vymlouvala. V té době jsem nechtěla přiznat, že jsem měla absces(což jsme ani netušila). Styděla jsem se. Nevěděla jsem co to je a že je to vlastně "normální". Vlastně jsem o tom dokázala mluvit až minulý rok. A tak pořádně až teď.
Celkově jsem se za své akné styděla. Vlastně možná se ještě stydím. Tohle mé chování samozřejmě vedlo ke sníženému sebevědomí, které se mi ještě nepodařilo nabrat.

Za rok(možná 2) přišel absces č.2. Tentokrát byl o mnohem, mnohem menší a já na chirurgii nejela. Sám nějakým způsobem praskl. Možná to ani nebyl absces, každopádně vypadal stejně. A jak praskl, způsobil mi nemalou jizvu. Nebo ona už teď malá je, ale předtím nebyla.
Abych to zkrátila, další výrůstek přišel v prváku a poslední letos v létě. Oba praskly samy. První zanechal miniaturní jizvu. Druhý malou, ale docela hlubokou, kterou teď léčím.
Mým dalším zákrokem bylo sněžení acetonem, které jsem podstoupila celkem 3x. Au. Sakra to bolelo. Tedy alespoň mě. Nechápu, jak to někdo může podstupovat dobrovolně, a dokonce s radostí a jistou spokojeností. Jenže poprvé mi to pomohlo. Říkala jsem si wau, našla jsem něco, co mi doopravdy pomáhá (a to efektivně), i když to bolí. Jenže 4 dny jsem nemohla na ulici. Vypadala jsem jako s čerstvými popáleninami. Vlastně to popálené bylo. Bylo to hrozně červené a tvořily se strupy.
Další pokusy už tak úžasné nebyly a já vypadala jak debil i na Silvestra. Když jsem měla naposledy podstoupit sněžení, řekla jsem DOST. Nepomáhalo to a já jsem jenom vypadala jako idiot a snášela to pálení. Doktorka to naštěstí pochopila.
Doktorka mě chtěla poslat na chemický peeling, ale po tom, co mi tohle nezabralo, jsme se k tomuto kroku nedostaly, za což jsem zatím ráda.
Ještě pořád se snažím vyhrát proti akné, ale zatím je to 1:0 . Akné vyhrává. No, možná už má i vyšší skóre a já jsem taky nějaký ten bod získala.

Můj stav? Na zádech mám samozřejmě spoustu malých jizviček, protože se škrabu, když jsem nervózní. Dekolt je na tom rozhodně nejlíp. Ruky jsou taky v pohodě, ale na nich je taky pár jizev. Co se týče obličeje, teď vypadá fakt hodně dobře, ale to je díky tomu, že jsem teď byla 5 dní doma a furt jsem ho sušila.


Trpíte i vy akné? A jak vypadá zatím váš boj? Líbil se vám tento typ článku? Chtěli byste víc článků s tímto zaměřením?
Mimochodem, konečně mám šablonu, se kterou jsem docela spokojená. Konec změn-alespoň na chvíli.:D A v sobotu nečekejte článek(tedy pokud si někdo všiml, že přidávám ve st so), protože máme hody. Tak příští týden vám sem hodím článek z celého hodového víkendu. :)

S úsměvem na tváři vám přeji krásný zbytek večera, lehce zničená Simbda.

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Uf, tak ty si si toho prežila. Budem ti držať palce nech sa ti to čím skôr vylieči. Síce nemám také akné ako popisuješ ty, ale od 16 rokov aj ja bojujem s akné, neviem sa toho zbaviť a stále to máva s mojim sebavedomím. :/ Musíme len nejako vydržať a veriť, že sa to raz vylieči. :)

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) I tobě hodně štěstí. ♥
      Určitě. Přece ho nemůžeme mít celý život-snad.:D

      Vymazat
  2. Také hodně bojuji s akné. Sice teď je to po antikoncepci lepší, ale nechci ji brát. Bude mi 25 a objevilo se mi to minulej rok na bradě a fakt hodně, takže s chci zjistit příčinu a ne to jen zahladit antikoncepcí ;/ BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, já tento problém taky nechci jen zakrývat. Chci ho definitivně vyřešit. Chci ten "boj" vyhrát.
      Proto se ani nemaluju tolik, jako některé holky s akné. Prostě zakrývání akné tomu nijak nepomůže.

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.