Nekonečný boj s učením

10:12:00

Ahojky človíčkové,
sice tohle téma nenávidím, ale přiznejme si, že je součástí většiny životů, tak proč bychom si neporadili. Třeba se dozvíte něco nového a pak se vám bude lépe učit!:)

„S chutí do toho, půl je hotovo!“

Tak jako první musím začít klasikou – a to zvýrazňovači. Řekla bych, že drtivá většina je používá, ale pokud patříte k té malé části populace, která si nic nezvýrazňuje, zkuste to. Mně osobně to hrozně pomáhá a neumím si představit učit se xx stránek textu, kde bych neměla nic podtrhnuté.
Nemusíte si zvýrazňovat vše. Stačí jen ty důležité věci, nebo si můžete barvy rozdělit na různé "kategorie". Já tenhle „systém“ používám v diáři, abych se v něm lépe orientovala. Např. růžová-test, modrá-úloha, termín odevzdání projektů, oranžová-schůzky, doktoři, zelená-co se chci naučit… S učením by to šlo podobně.(např. žlutá-letopočty, modrá-místa, růžová-jména…)
Další super vychytávkou jsou lepítka. Já je tedy hlavně používám na slova, které mi nejdou za boha zapamatovat. Třeba teď jsem si jeden lepila na zrcadlo a vždy, když kolem toho jdu, mrknu na to. Minulý rok jsem to používala na zapamatování vzorců. Nejsem si jistá, do jaké míry pomáhají, ale znáte to – dělám to pro lepší pocit.:D
Prášky/doplňky stravy. Opět si nejsem jistá, jak moc to pomáhá, ale já jsem jednu chvíli brala Ginkgo Bilobu. Zdálo se mi, že mi to šlo líp do hlavy, (spíš bych řekla, že jsem měla v hlavě „nakódované“, že mi to má pomáhat s učením) ale mohlo jít jen o můj pocit. Jako jsem si jistá, že si to ještě určitě před maturitou koupím - pro jistotu a lepší pocit.:D
Zelený čaj- to je ale zázrak, co? Zelený čaj miluju. Ať už samotný(ten teda na mě zabírá líp) nebo s mlékem. Vždy, když usínám nad učením a už si nechci dávat kafé, dám si zelený čaj, který mi alespoň na chvíli „dobije“ energii.

A teď k mé technice učení. Učení si čtu nahlas. Vše mám udělané ve formě odrážek. Odrážku si přečtu, zopakuju, a pokud si ji pamatuju, jdu na další. Po několika odrážkách si to celé zopakuju a jdu dál.  A pak zase. Pokud mám čas a jsem sama (nejlépe doma), učení si opakuju nahlas jako bych to někomu přednášela. Ještě více mi při tomto opakování pomáhá chůze(teda pokud mám dostatečný prostor). Líp si učení zapamatuju.
Pokud mi něco nejde naučit, přepíšu si to do zjednodušené podoby. Stejně to dělám, když dostaneme něco ve formě prezentace. Raději nad tím strávím čas a udělám si své zápisky (samozřejmě, že u skript to nedělám-asi bych se zbláznila). Vše, co mám napsané vlastní rukou se mi učí líp.
Má učitelka ze základky mi dala radu, abych si slovíčko, které mi nejde zapamatovat, napsala 10x na papír a přitom ho vyslovovala. Tato metoda je zdlouhavá, ale hodně efektivní.
Tak, to je asi vše. Hlavně na nějaké větší testy/zkoušky si nechávejte víc času. Nebo aspoň já ho potřebuji. Pak jsem hrozně ve stresu a nemám čas si to pořádně uložit v hlavě. Při učení odstraňte všechny rušící elementy-mobil! Popřípadě si můžete koupit špunty do uší proti hluku-to se hlavně hodí intrákům a lidem se spolubydlícími. Udělejte si pohodlí. Shromažďujte všechen materiál. Klidně se odměňte za učení(třeba nějakou sladkostí). Nezapomínejte na jídlo, přestávky a taky čerstvý vzduch! :)

A tady máte pár obrázků, které se mi líbí.



No není úžasný? ♥♥♥





(zdroj: Google)
A jak se učíte vy? 
Článek z hodů bude příští týden. Nějak mám nedostatek fotek.:D 
Tak to je ode mě vše. Užijte si víkend a hodně štěstí ve škole. 
Simbda ♥


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Ja mám našťastie tento týždeň prax ale budúci týždeň ma čakajú 3 písomky a esej na anglinu, takže sa už "teším"

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.