Knihy - leden, únor

17:26:00

Upršený, únavný Krásný den,
taky jste tak poslední dobou unavení jako já? Snažím se sice těšit z jara, ale zrovna dneska mám náladu na hovínko a jsem ze všeho znuděná a nic mě nebaví. Každopádně si moc nechci stěžovat, protože právě před sebou máme dávku několika fakt dobrých knih. Připravte si vaše seznamy "to read". Začínáme.




Zabij mě znovu – Rachel Abbottová

Jste si vážně jistí s kým žijete? Protože co když ne? Co když nemáte tušení vedle koho usínáte? Co když nevíte, čeho je schopný otec vašich dětí? Co se stane pak...?

Hned na úvod musím říct, že jsem od knížky čekala něco jiného. Asi jsem spíš čekala nějakého brutálního sériového vraha, než to, co nakonec přišlo.
Knížka je dobře napsaná a skvěle se čte. Umí člověka krásně vtáhnout do děje. Příběh je zajímavý a autorka nás nechává po celou dobu napjaté. Nebo alespoň tak to bylo u mě.
Vracení do minulosti se mi u této knížky líbilo a na tyhle části jsem se těšila. Možná to taky bylo tím, že šlo o Tomovu minulost a Tom byl mým oblíbencem. Naopak Maggie mi nebyla moc sympatická, ale na konci knihy mě vážně překvapila. Co mi tady možná trošku vadilo, bylo uspořádání kapitol, ale to je asi jen pro mě nedostatkem.
Řekla bych, že kniha je takovým klasickým thrillerem, který je skvěle napsaný, poutavý a dobře se čte, ale nepřipadal mi ničím zvláštní. Každopádně i přesto mu dávám 4 hvězdičky.
Jen škoda, že autorka, nedala Becky s Tomem dohromady. Byli by krásní pár.


V pekle mezi ostnatými dráty - Zpověď muže, který přežil hrůzy čtyř koncentračních táborů – Manny Steinberg

Nic než čistá pravda o krutosti lidí.

Pane bože! Stále nechápu, jak se něco takového mohlo stát. Jak to mohlo lidstvo dopustit.
Ale tímhle se tady teď zabývat nebudu, protože jinak bych tady napsala minimálně jednu stránku něčeho, čemu se teď nemám věnovat.
Psát o čem je kniha nemá smysl, ale pokud máte rádi téma 2 SV, neváhejte a utíkejte pro tuhle knihu.
Autor umí neskutečně psát. Kniha vás chytne a už nepustí. Vážně. Slupnete ji jako malinu a ještě se něco naučíte. Za mě osobně musím říct, že to byla zatím nejlepší kniha, kterou jsem kdy na toto téma četla. Je neskutečná. Prostě nemám slov a nemůžu jí dát nic jiného než 5 hvězdiček z 5.


Němý křik – A. Marsons

I staré tělo má co povědět. I staré činy se dají pomstít se zpožděním. I za ty se pyká. A někdy je trestem vaše smrt. 

Páni, mám nějaké štěstí  na (alespoň pro mě) dobré knihy. Kniha se četla skoro sama, což i svědčí o době, za kterou jsem ji přečetla. Rozložení kapitol jsem nějakým způsobem přežila, ale připadalo mi, že je jich zbytečně moc(jo, na tohle jsem hrozná). Ozvláštněním byl pohled vraha, který nám umožnil pohled do jeho myšlenek, což bylo super. Btw. Ten vrah mě ani ve snu nenapadl. Myslela jsem si, že to udělal ten, který se tam na konci objevil.
Příběh byl zajímavý a já si rozhodně přečtu další díl s Kim.(takže Nesbo bude muset počkat a Shakespeare taky)  Jo a teď ke Kim. No, ta hned ze začátku mé sympatie nezískala, ale postupně jsem si na ni víc a víc zvykala. Pokud bych ji znala ve skutečném životě, rozhodně by měla můj obdiv. Takže pokud patříte mezi ty, kteří obdivují ženy, které něco dokázaly, Kim si alespoň trochu oblíbíte.
Knize dávám 5 hvězdiček z 5.


Tisící patro – K. McGee

Budoucnost. Smetánka. Lži. Bohatství. Láska. Nenávist. Přátelství. Smrt. 

Nejsem si úplně jistá, jestli se mi kniha líbila, nebo ne. Svým způsobem ano a zároveň i ne. Myslím si, že je to dobrá kniha pro milovníky Gossip girl, protože tohle je teoreticky to samé(jen se děj odehrává v budoucnosti). Ze začátku mi trošku dělaly problém postavy, protože jich tam bylo opravdu hodně, ale časem jsem si na to zvykla. Trošku mě mrzelo, že tam nebyl pohled Atlase, protože by to mohlo být hned zajímavější. Chování postav mi někdy přišlo až extrémní, ale tak v GG jsme takové chování také viděli.
Celou dobu jsem čekala, jak kniha skončí a konec mě velmi překvapil. Myslím, že by bylo docela fajn vydat druhý díl, který by byl pouze z pohledu Marion. Ráda bych si ho přečetla. Mohl by být zajímavý.
Bylo zajímavé číst knihu s tímto tématem, ale znovu bych si ji nepřečetla. O mnoho víc se mi líbilo zpracování GG. Splnila jsem bod z výzvy, takže jsem spokojená, ale knize dávám pouze 3 hvězdičky.


Nekonečné moře – R. Yancey

Tak tady mě nic nenapadá.:D

Nemohla jsem se dočkat, až se mi tahle knížka dostane do ruky, až se konečně dozvím, jak to bude dál, ale moc velké nadšení se u mě nekonalo. Abych se přiznala, první díl jsem nečetla (Pátá vlna), pouze jsem viděla film, takže jsem vůbec nevěděla, co mě bude čekat. Jak autor píše. No, druhý díl se mi téměř vůbec nelíbil. Jediný, kdo to zachraňoval, byl Evan. Vlastně jsem čekala, že to bude z pohledu Cassie, nebo Evana. Nelíbí se mi autorův styl, což je tady asi největší problém. Eso nemám ráda, takže jsem (hlavně ze začátku) celkem trpěla při čtení téhle knížky. Nelíbilo se mi střídání pohledů, protože (hlavně na začátku) jsem nevěděla, o koho se jedná. Obsah knihy se mi taky nijak zvlášť nelíbil, ale chápu, že ne všechny díly musí být super. Naštěstí nás čeká poslední díl, který si přečtu, jelikož jsem vážně zvědavá, jak to dopadne. A čekat na film bych fakt nezvládla. Nicméně si myslím(doufám), že filmové zpracování bude lepší.
2,5 hvězdičky.


Thirteen reasons why – Jay Asher

Příběh o životě.
O smrti.
O důvodech, které vedly mladou dívku k tomu, aby si vzala život. 
O tom, že i hloupý žert/čin se může stát jedním z důvodu pro smrt.

Áááááááá. Po 3 letech, co jsem si chtěla tuhle knihu přečíst, tak jsem to konečně udělala (btw. tuhle knihu sdílela Caroline z TVD před 3 lety na insta). Hlavně se teď řiďte „pravidlem“ – Nesuď knihu podle obalu! Tohle Češi fakt podělali. Možná proto u nás není tak známá jako v Americe. A ten název v čj taky nic moc. Bohužel. Škoda.
Myslím si, že je to hodně dobré dílo na zamyšlení. Každý den míjíme spousty lidí, spoustu věcí řekneme a uděláme. Často se stane, že vyslovíme něco, co jsme neměli. Že uděláme něco, co nebylo správné. A někdy si to prostě ani neuvědomíme, nebo nemáme potřebu se omluvit. Jenže přesně tyhle maličkosti mohou někoho dostat do bodu, kdy chce zemřít.
Zajímavé, pěkně napsané dílo, dobře se čte. Asi ve dvou částech jsem se lehce ztratila, ale jinak super. Téma je originální a kniha vám toho spoustu dá, ale i přesto jsem se nemohla donutit k tomu, abych jí dala 4 hvězdičky(téměř na ně dosáhla), ale na databázi knih jsem dala jen 3.

Mimochodem, letos má vyjít seriál Trailer zde.

Jozova Hanule – K. Legátová

Jeden z mála případů, kdy mě film bavil víc než kniha. Samozřejmě, že měla kniha něco do sebe, ale na to, jak jsem se na ni těšila, nic moc.
2,5 hvězdičky z 5.

Já jsem smrt – C. Carter

Predátor. Tak byste mohli definovat sériového vraha, který unáší, mučí a zabíjí ženy v Los Angeles. Nezanechá po sobě žádnou stopu. Jeho vraždění je bez chyby. Vše se děje vždy podle plánu. Podaří se i přes tyto okolnosti detektivům dopadnout vraha? Pozná detektiv Hunter, že se dívá do očí netvorovi?

Wau, wau, wau! Skvělý. Neskutečný. Kniha se čte sama. Vážně. To jen sedíte/ležíte a obracíte stránky. Najednou je noc, vy si uvědomíte, že jste to přehnali, ale pořád civíte na tu knihu. Malá rada ode mě: vyberte si na čtení této knihy den, kdy nic nemusíte, protože s touhle knihou nic nestihnete!
Autor má skvělý styl, kterým si mě naprosto získal. Hunter i Garcia jsou mi sympatičtí. Děj je přehledný a napínavý. Co mě tady možná zarazilo, byla autorova brutalita. Musím říct, že použil velmi zajímavé metody vraždění a já jsem z nich byla hodně překvapena. Podle toho, co jsem četla za komentáře k jeho dílu, tak tady byly nejvíce brutální činy, ale jinak je jimi docela charakterizovaný (není náhodou taky vrahem?). Jako nevadilo mi to, ale rozhodně mě to překvapilo.
Z konce jsem byla částečně překvapená.
Spoiler:  Jako čekala jsem, že vrahem bude někdo, kdo je od policie, ale pak jsem si říkala, že by to mohl být někdo, kdo má zkušenosti s medicínou. A nakonec jsem si Sanderse tipla správně. Haha, můžu jít k policii. Neumím si představit, co ten chlapec musel prožívat. Nedivím se, že po zjištění, co udělala FBI, udělal to, co udělal. Měl psychické následky a tohle ho ještě víc dorazilo. Líbilo se mi, že nezabil Huntera, protože toho jsem se docela obávala.
Váš názor na knihu? Konec spoileru.


5 hvězdiček z 5.

U poslední knihy mě omluvte, že chybí fotka, ale nechce se mi zvedat, abych šla pro kábl a foťák. 
Četli jste některou z knih? Chystáte se na některou? 
Simbda.
P.S. Doufám, že dneska přežiju dvojitou oslavu narozenin. Klidně mi pošlete energii. Mám jí totiž hrubý nedostatek a to počasí tomu moc nepřispívá.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Tá kniha o tej spovedi by mohla byť fakt dobrá a takéto niečo by ma aj zaujímalo..inak aj ostatné knihy vyzerajú fajne :) pekný článok

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti. Čte se sama. Autor je skvělým vypravěčem.:)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.