13 reasons why

10:28:00

Krásný den,
začneme hned na začátek pozitivně, protože co? Protože prázdniny! Jen mě teda mrzí to počasí, ale co už. Teď se teda přesunu k tématu článku, protože dneska vám představím seriál, na který jsem se těšila dlouhou dobu a jsem si téměř jistá, že už jste o něm už slyšeli.


Já vím, možná si říkáte "Další člověk...", ale ten seriál za to vážně stojí. Ano, sice je takový teenage, ale má v sobě význam, protože každý den řekneme a uděláme spoustu věcí. A některé z nich můžou někoho zranit, což v konečném důsledku může vést až k sebevraždě a my si to prostě neuvědomíme. Neuvědomíme si to, že jsme toho člověka zranili, nebo 



Teenager Clay Jensen (Dylan Minnette) se jednoho dne vrátí domů ze školy a na zápraží najde záhadnou krabici, na které je napsané jeho jméno. Uvnitř krabice objeví několik audiokazet, jež nahrála Hannah Bakerová (Katherine Langford), jeho spolužačka a tajná láska, která před dvěma týdny tragicky spáchala sebevraždu. Na nahrávkách Hannah odkrývá emocionální deník popisující třináct důvodů, kvůli kterým se rozhodla ukončit svůj život. Skrz dvojité vyprávění Hannah a Claye Thirteen Reasons Why ukazuje složitý a srdcervoucí příběh zmatku a zoufalství, které diváka hluboce ovlivní.(čsfd)



Někteří z vás možná ví, že jsem četla knihu(článek zde). Ti z vás, kteří ji také četli, mi asi dají za pravdu, že seriál se poměrně liší. Na můj vkus možná až moc. Upřímně jsem čekala, že když byly tak dlouho podepsány smlouvy a bude z toho seriál, vše se dodrží(prostoru je dost). Ale musím říct, že v tomto případě se mi seriál líbí i tak. Možná víc než kniha. V tom seriálu je to více reálné. U knihy si to můžete sice představovat, ale vidět to na vlastní oči je zase jiné.
Tak nějak obdivuji autora, že o tom zvládl psát, ale je to dobře, že to udělal, protože vzniklo skvělé dílo, které nutí lidi dál se zamyslet. Myslím, že tomuto seriálu dodala hodně popularity Selena(což je pochopitelné).
Kromě tématu a zpracování, se mi líbí i herci. Líbí se mi, že tvůrci nevybrali nejhezčí herce. Díky "normálnosti" herců ukázali tu "běžnost". Nevím, jak bych to měla popsat, ale třeba mě někdo z vás pochopí.(:D)

Viděli jste seriál? Četli jste knihu? Které zpracování se vám líbí více?
Simbda.♥


Btw. tohle obsazení taky nevypadá špatně, co? O:)


You Might Also Like

1 komentářů

  1. Seriál jsem v podstatě stihla za víkend a musím říct, že i když jsem od Domči z anotherdominika věděla, o čem to je a že to není lehké téma, netušila jsem, že to se mnou zamává tolik. :) Musím říct, že s každým dílem jsem si víc a víc přála, aby došlo k nějakému zvratu a Hannah přežila. Teď jen nemůžu dostat z hlavy ten Selenin cover Only you. :D

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.