Na co jít do kina: Úkryt v zoo

20:53:00

Pěkný večer,
dneska bych vám chtěla dát tip na film, který je právě v kinech. Myslím si, že film zaujme lidi, kteří mají rádi tématiku 2SV a taky zvířata. Tak se na něj pojďme kouknout.




Jedná se o historické drama, které nás svým dějem zavede do Varšavy v období kolem 2SV. Antonina Zabinská (Jessica Chastain - např. film Marťan) práci v manželem řízené zoologické zahradě ve Varšavě přímo zbožňuje. Se zvířaty si rozumí mnohem víc než s lidmi, nebojí se vlézt mezi neklidné slony do výběhu, je to vlastně ona, která svou energií a rozhodností celou zahradu vede. Ani ona však není schopná čelit valícím se dějinám. Když 1. září 1939 napadne Německo Polsko, pocítí to zahrada prakticky okamžitě. Bombardování  města ve vteřině zničí všechno, co manželé Zabinští léta budovali. Ze zahrady bez zvířat se stane skladiště německých zbraní a své odborné znalosti můžou Antonina a její muž Jan (Johan Heldenbergh) využívat jen k chovu prasat. Právě tady ale leží začátek cesty k jejich odvážnému plánu. Prasata totiž krmí zbytky, které vyprodukují obyvatelé varšavského ghetta. A pro ně jezdí Jan pravidelně s náklaďákem. Ale zpátky neodváží jenom ty zbytky, ale také lidi, které pak ukrývají ve sklepních prostorách pod zahradou. Riskantní operace je o to složitější, že kolem zahrady neustále krouží nacistický pohlavár Lutz Heck (Daniel Brühl), prominentní zoolog, který má pro Antoninu nejen profesionální slabost.(zdroj: CinemArt CZ)


Film se natáčel podle skutečných událostí. Jednou ze zajímavostí je to,  že se natáčel v ČR a ve filmu můžeme vidět české herce.
Zdroj fotek: google

Hned na začátek musím říct, že ten pár nesmírně obdivuji. Nevím, jestli bych se rozhodla k takovémuto kroku, když bych měla doma malé dítě. Film měl rozhodně zajímavý námět, ale nejsem si úplně jistá, jestli bych ho chtěla znovu vidět, Témata s 2SV mě nepřestávají bavit, ale nevím. Asi jsem čekala něco jiného. Nebo jen prostě nejsem zvyklá sledovat filmy v kině bez toho, aniž bych si dělala "přestávky". Každopádně se chystám i na knihu, takže bych pak udělala srovnání a pokud bych někdy jela do Varšavy, chtěla bych se do té zoo podívat. 
Filmu dávám 78%.

Co vy? Viděli jste ho? Nebo se na něj chystáte?
Simbda.

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Film zní zajímavě, ale asi bych na něj do kina nešla. Ale jakmile bude ke shlédnutí, určitě se k němu dostanu. Díky za tip :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  2. O tomhle filmu jsem doteď vůbec neslyšela a nemůžu se rozhodnout, jestli mě zaujal natolik, abych si ho pustila.. Téma 2SV úplně není nic pro mě, na druhou stranu by mě ale zajímalo, jak to celé dopadlo.. :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako za zhlédnutí podle mě stojí. Jen do toho kina bych nešla.:)

      Vymazat
  3. Vypadá to na skvělé téma. Jen nevím, jestli mám odvahu se do něj pustit. Podobná tématika mi vždy ovlivní pohled na svět a na čtrnáct dní až měsíc (podle úrovně sžití s postavami) mám pocit, že nic v mém životě nemá smysl. Takže si to nechám na nějakou silnější chvilku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto to chápu. Se mnou to taky zamávalo. A hodně. Teď ještě ty věci, co se kolem dějí... Ne, neviděla jsem ho ve vhodnou chvíli. I když na tohle vhodná chvíle není.

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas na můj příspěvek a okomentovali ho.